21/01/2022
Czego potrzeba, by odnieść sukces? Konsekwencji i kreatywności. Nigdy też nie ograniczaj swoich możliwości, a zarobiony kapitał inwestuj w firmę – przekonuje Zbigniew Srokowski, prezes Hurtowni Elektrycznych Kopel.
Współpraca, wzajemna pomoc i handel na uczciwych zasadach — takie hasło przyświeca spółce z Torunia wyróżnionej tytułem Gazeli Biznesu za rok 2021. Kopel ma w swojej ofercie ponad 140 tys. produktów elektrotechnicznych renomowanych producentów, w tym osprzęt elektroinstalacyjny, oświetlenie, przewody czy artykuły związane z automatyką i fotowoltaiką. Spółka obsługuje zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i klientów indywidualnych.
W centrali Kopel znajduje się nowoczesne centrum logistyczne z magazynem o powierzchni 5.000 m² oraz 10.000 m² strefy składowania towarów, w tym wyspecjalizowana strefa składowania towarów wielkogabarytowych.
Firma z przyszłością
Spółka ma obecnie 28 oddziałów w całej Polsce, m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie i we Wrocławiu. Każdy oddział zapewnia wysokiej jakości serwis logistyczny i oferuje szeroką gamę produktów dostępnych na miejscu.
W związku z dynamicznym rozwojem rynku odnawialnych źródeł energii oraz odpowiedzialnością społeczną za środowisko, firma stale poszerza swoją ofertę o produkty renomowanych dostawców w tym zakresie. Obecnie przedsiębiorstwo ma własną elektrownię słoneczną, dodatkowo inwestuje w kolejne odnawialne źródła energii. Strategią spółki jest zostać firmą neutralną pod względem śladu węglowego do roku 2025.
Hurtownie Elektryczne Kopel nie osiadają na laurach i szukają nowych sposobów komunikacji z klientem, osiągając coraz większe sukcesy. Strategia wielokanałowej sprzedaży się sprawdza. Poza oddziałami klienci mają możliwość realizacji zakupów poprzez nowoczesną platformę sprzedaży on-line KopelB2B, która zapewnia kontrahentom stały dostęp do informacji o zapasach magazynowych, cenach i stopniu realizacji zamówień. Oferuje też innowacyjny program lojalnościowy KopelGO, który powstał z myślą o lojalnych klientach.
W 2020 r. spółka połączyła siły z firmą Acel, znanym dostawcą kabli, który specjalizuje się w przedsięwzięciach energetycznych na dużą skalę. Z sukcesem obsługuje najbardziej wymagające rynki m. in. w Gdańsku i Warszawie. Prezes Zbigniew Srokowski jest optymistą. Wie, że połączone siły Kopel i Acel, pracujące na wspólny wynik, przełożą się na dynamiczny rozwój Grupy.
Liczą się ludzie
Kadra firmy liczy ponad 300 wysoko wykwalifikowanych specjalistów. Spółka stawia na rozwój pracowników i wzrost ich kompetencji poprzez cykliczne szkolenia i platformy edukacyjne. Życie to nie tylko praca. Firma wspiera aktywność sportową i kulturalną swojej kadry oraz oferuje szeroki pakiet benefitów pozapłacowych.
— Kopel ma przyszłość w swoich rękach. Kapitał jest wartościowy wtedy, gdy jest wielopokoleniowy. Wówczas kolejna generacja może startować z pozycji wyższego piętra i piąć się coraz wyżej – tłumaczy założyciel Hurtowni Elektrycznych Kopel.
Zapewnia jednocześnie, że będzie służył radą młodszemu pokoleniu, które już bierze czynny udział w rozwoju i budowaniu strategii firmy.
Na przestrzeni lat firma została wyróżniona na kilku płaszczyznach. Jest laureatem wielu rankingów biznesowych, w tym Gazele Biznesu, Złota Setka Pomorza i Kujaw, Diamenty Forbesa oraz Dobra Firma. Ponadto spółka ma na względzie CSR, czyli ideę biznesu społecznie odpowiedzialnego.
Hurtownie Elektryczne Kopel są mocno zaangażowane w życie Torunia. Prezes Zbigniew Srokowski wspiera lokalne drużyny sportowe, m.in. klub hokejowy Energa Toruń, żużlowców z KS Toruń czy koszykarzy z Twardych Pierników. Firma wspiera też stowarzyszenia i organizacje opiekujące się niepełnosprawnymi, a także instytucje oświatowe, m.in. Zespół Szkół Mechanicznych, Elektrycznych i Elektronicznych w Toruniu.
Źródło: Puls Biznesu
https://www.pb.pl/kopel-rozwija-sie-dla-klienta-1138929