PRZEWODOWE SYSTEMY ŁADOWANIA PLUG-IN

27/04/2023
 

Do ładowania pojazdów elektrycznych konieczne jest podłączenie ich do sieci zasilającej jedno lub trójfazowej w budynku, z wykorzystaniem standardowych gniazd i wtyków albo za pomocą specjalnych gniazd i wtyków do specjalnych stacji ładowania. Przyjęcie danego sposobu ładowania zależy od parametrów, które chcemy osiągnąć – najważniejszym z nich jest czas ładowania. Oczywiście, korzystanie ze standardowego gniazda sieciowego wydłuża znacznie czas, ponieważ wybierając ten tryb należy dostosować się do wydajności prądowej typowej instalacji budynkowej.

W tablicy powyżej pokazano najczęściej stosowane w samochodach elektrycznych rodzaje gniazd, a poniżej widoczne są kable ze sterownikami, które w wypadku przyłączenia samochodu elektrycznego do zwykłej instalacji zasilającej pozwalają na zarządzanie procesem ładowania.

  Na zdjęciu obok znajduje się gniazdo typu 2 (patrz tabela). Jest to najpopularniejszy standard europejski służący do ładowania samochodów małej i średniej mocy.
W przypadku samochodów dużej mocy oraz potrzeby skrócenia do minimum procesu ładowania (stacje poza budynkami – pętle autobusowe, stacje przy drogach szybkiego ruchu i szosach) stosuje się ładowanie prądem stałym. Najbardziej rozpowszechnionym w Europie w tym wypadku standardem gniazda jest CCS2. Kable służące do ładowania muszą być bardzo odporne na działanie warunków środowiskowych, takich jak UV, oleje, stresy mechaniczne, woda, różnice temperatur itd. W zależności od rodzaju prądu ładowania proponujemy zastosowanie kabli: HELUPOWER® CHARGE 750 AC i 1200 DC.

Są one zoptymalizowane zarówno do europejskich standardów gniazd jak i warunków eksploatacji. Mogą być również dostarczone w praktycznie dowolnym kolorze niezależnie od ich właściwości użytkowych (dobra widoczność chroni przed ryzykiem potknięcia się lub zaczepienia kabla i jego naprężenia.

Przejdź do produktów Helukabel w KopelB2B: https://b2b.kopel.pl/search/13955/pl/helukabel-polska-sp-z-o-o-